تهران ۲۹.۹۱° كمينه ۲۹.۸۴°  بیشینه ۳۰.۷۹°
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

گمانه زنی های رئیس سازمان بورس| بورس سبز می شود؟

رئیس سازمان بورس امروز صبح با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی درباره وضعیت بازار سهام توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر: ۳۳۸۴۵
گمانه زنی های رئیس سازمان بورس| بورس سبز می شود؟

 رئیس سازمان بورس در گفتگوی تلویزیونی با بیان این موضوع که باید اطلاعات شرکت‌ها به صورت شفاف منتشر شود گفت: به لحاظ سودآوری وضعیت شرکت‌ها نسبت به سال گذشته خیلی بهترشده است.

عشقی ادامه داد: اتفاقات سال گذشته در بازار ایجاد بی‌اعتمادی کرده است. در حال حاضر جای هیچ نگرانی نیست زیرا بازار به لحاظ بنیادی در وضعیت خوبی به سر می‌برد و سودآوری شرکت‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

عشقی درباره حقوقی‌های بازار گفت: در این مدت نگرانی‌هایی که اشخاص حقوقی داشتند از طریق صندوق‌های بازارگردانی درآمد ثابت و هلدینگ‌ها بر طرف شده است و خود حقوقی‌های بازار در حال حاضر تمایل به خرید دارند.

رئیس سازمان بورس درباره جبران کسری بودجه دولت از بازار سرمایه گفت: یکی از بحث‌هایی که بازار را تحت تاثیر خودش قرار داده است بحث کسری بودجه و انتشار اوراق است. کسری بودجه دولت از بازار سرمایه تامین نمی‌شود و بخش عمده کسری بودجه از منابع دیگر تامین می‌شود. رئیس سازمان بورس تاکید کرد:  در ۴۰ روز گذشته حتی یک اوراق هم از سمت دولت منتشر نشده است.

وی درباره توقف قیمت‌گذاری دستوری در بازار گفت: ابهامات در برخی از صنایع وجود دارد و تمام تلاش ما توقف قیمت‌گذاری دستوری است. رئیس سازمان بورس در بخش دیگری اظهار کرد: در حال حاضر دخالت‌های دولت در حداقلی‌ترین حالت ممکن است.


رئیس سازمان بورس درباره جبران زیان سهامداران بورسی گفت: جو ناامیدی در بازار وجود دارد و سیگنال‌هایی است که در ۲۰ سال اخیر در بازار شکل گرفته است و اتفاق جدیدی نیست. در حال حاضر تعداد سهامداران زیاد شده است و ۵۸ میلیون کد سهامداری صادر شده است و نیمی از جمعیت کشور درگیر بازار سهام است. با توجه به در برگیری قشر بزرگی از مردم برای جبران زیان سهامداران و رشد و توسعه شرکت‌ها تلاش می‌کنیم.

عشقی درباره ایجاد ثبات در بازار سهام گفت: یکی از بحث‌هایی که باید در آن مانور بدهیم بحث اطلاع‌رسانی است و در یکی دو هفته گذشته وقفه‌ای افتاده است و تلاش ما در جهت دسترسی افراد به اطلاعات صحیح است تا تاثیر شایعات در بازار کم شود.

او در پایان اعلام کرد: « قرمزی بورس یک دفعه به وجود نیامده است که به سرعت از بین برود اما از امروز اوضاع بهتر خواهد شد و بازار به سمت سبز شدن پیش خواهد رفت.»
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز